04.05.2021

Vi sparar tid och möda för våra kunder genom att begära in anbud på förhand

Att hitta rätt tillverkningsmetod och slutprodukt är en viktig faktor för en framgångsrik affärsverksamhet och internationella aktörer driver på att ytterligare intensifiera konkurrensen. MNA PRO® vill hjälpa andra företag att skaffa skräddarsydda gummiprodukter på det mest lönsamma sättet.
9S7A8888

Att hitta det totalt sett mest lönsamma anbudet kräver många gånger mycket arbete. Det finns många tillverkare runt om i världen samt många materialalternativ och arbetslistan är ofta lång så det räcker från förr. Under intensiv tidspress räcker egna resurser inte alltid till för en mer omfattande insamling av anbud och för att utveckla internationella leverantörsrelationer.

— Vi frigör våra kunders tid genom att sköta om anbudsbegäran för tillverknings- och leveransmetoder gällande gummiprodukter. Vi har ett omfattande internationellt leverantörsnätverk med vilka vi samarbetat under en lång tid. Vi känner till olika gummimaterial, tillverkare samt lokala seder, vilket i slutändan gör anbudsprocessen både snabb och lönsam, säger Markus Åbrant på MNA PRO®.

Erfarenhet av internationell handel ger trygghet

Majoriteten, enligt Åbrants uppskattning t o m 80-90%, av världens gummiprodukter kommer från asien. Vikten av att känna till lokala tillvägagångssätt och till exempel helgdagarnas betydelse bör inte underskattas eftersom det gör arbetet smidigt samt medför ytterligare säkerhet i samband med uppskattning av produktionstider.

— Typisk finländsk rättframhet kan ses som direkt opassande inom den traditionellt artiga affärskulturen i asien och tvärtom. För en finländare kan det ibland gå obemärkt förbi ifall en asiatisk affärskollega istället för att direkt säga artigt nej försöker förmedla att produkten inte nödvändigtvis hinner bli klar inom önskad tidsram. Vid sådana tillfällen är det bra att kunna förutse situationen samt ställa de rätta frågorna så att egna leveransåtaganden till slutkunderna inte baseras på felaktig information.

Personliga relationer leder till bindande partnerskap

Ett affärssamarbete fungerar som bäst när involverade människor känner varandra personligen och har mött varandra ansikte mot ansikte. Det stärker förtroendet och engagemanget för ett samarbete. På begäran av en bekant partner är man ofta villig att arbeta dubbelt så hårt i jämförelse med en slumpmässig begäran.

— Vi lägger mycket tid och omtanke på att bygga långsiktiga affärsförhållanden. Det tillkommer kontinuerligt nya leverantörer till vårt nätverk och vi kommer att möta dessa ansikte mot ansikte så snart den globala situationen lättar. Våra kunder drar i slutändan stor nytta av våra globala leverantörsrelationer och kan själva bekvämt hantera sina ärenden via oss på sitt eget modersmål, finska eller svenska, sammanfattar Niklas Åbrant.

Frigör egen tid och skaffa dina specialprodukter av gummi färdigt konkurrensutsatta. Ta kontakt!